Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Sandra Lundberg Eriksson - 18 oktober 2012 19:30

Nu är jag så galet less på våran otur som ALDRIG tar slut!!


Idag har de varit ännu en jobbig dag. Kom till stallet och skulle gå och hälsa på All In på morgonen och då står hon med rumpan mot staketet där jag kom och då ser jag något rött stort på rumpan.
Säg att jag ser i synet tänkte jag och när jag kommer närmare så har hon världens köttsår på rumpan och revor och kala fläckar överallt.


jag tar in henne i stallet och rengör under de stora såret där de runnit både massa var och blod! Medan mamma försöker få tag i någon veterinär.
Efter lunch tid någon gång kom veterinären och kollade och bestämde sig snabbt att detta måste sys.


han gav henne lungnande och smärtstillande och sen lokalbedövning i såret som skulle sys. sen börjadr han sy och de blev 10-15 styngn och drenage som vi ska spola koksalt lösning i 2 gånger om dagen.


sen ska hon få pencelin och avsvällande +att vi måste smörja med kyllera.
Sen rengjorde jag under såret igen där de runnit. sen fick hon stå i boxen och vakna till.


vi for till stallet nyss och rengjorde och stoppade kyllera och gav henne middag och borstade på henne. så nu är hon nattad och klar.


hoppas nu att våran otur vänder och 1000 tack till Emma för att vi får låna pärlas box och 1000 tack till Eva som hjälpt oss hela dagen ni är guld värda de ska ni veta!! utan er hade detta blivit kaos!!


Ovido - Quiz & Flashcards