Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg under januari 2013

Av Sandra Lundberg Eriksson - 31 januari 2013 12:39

Som ni säkert märkt så har inte jag haft någon blogginspiration på väldigt många dagar, av många anledningar. Idag Var jag inte till skolan heller pga, att jag är sjuk väldigt många som är/har varit sjuk på min praktikplats nu.


Red All In i tisdags och då var hon så sjukt fin. Mamma la upp en bom på medellinjen åt mig så jag kunde rida på volt/åttvolt. Hon var så sjukt pigg i början men de är bra. skritt jobbade henne ett tag över bommen och sen började jag trava henne och hon kändes verkligen helt galet fin.


Galopp jobbade henne på en stor volt över bommen och hon jobbade på riktigt bra. hon vär jätte duktig och lyssnade både fram och tillbaka och jag kunde värkligen "rida" som på vilken ridhäst som helst!! i båda galopperna och sen så gjorde vi ett otroligt snyggt byte faktiskt, Inte över bommen utan på spåret, Finaste tjejen!!


Idag har Sofi henne och dom ska vell också rida över någon bom. En film och kanske lite bilder då sofi rider henne kanske kommer upp här på min blogg så kan ni få se även när sofi rider All In!


Bild på Sofi och ALL IN

Bild på Mig och ALL IN

 

Och finaste ALL IN efter ridpasset!

   


Av Sandra Lundberg Eriksson - 27 januari 2013 11:12

Nu är jag på väg till Hööks en sväng, mamma ska köpa foder till All In och sen ska jag och Emmah ut och köra henne i skogen! Super kul, skönt att de var så varmt ute idag bara -9!

Hare bra!

Av Sandra Lundberg Eriksson - 24 januari 2013 21:16

Idag blev de ett pass i ridhuset, All In var pigg som alltid men lyssnade bra då jag tog tillbaka henne.
I traven började hon slappna av och sänkte huvudet.
Galoppen fattade hon på en gång och hade bra tryck i galoppen idag, lite spänd men red på volt så de blev lite bättre. Även höger galoppen fattade hon direkt!! FRAMSTEG!

Snart ska hon även anmälas till LRK tävlingarna som är den 17 februari..längtar!

Av Sandra Lundberg Eriksson - 23 januari 2013 21:10

Idag blev de ett körpass på All In, en sväng på körvägen och sen två varv på hedbacka! All In var väldigt pigg och taggad,
Borstade extra idag och sen fick hon stå inne och äta sin middag.

Av Sandra Lundberg Eriksson - 22 januari 2013 18:19

Försökte verkligen blogga igår men min dator tyckte inte att de var någon bra idé. Men Jag vet inte hur många gånger jag försökte, först kom jag in så jag kunde skriva sen stängde min dator ner hela internet och så höll de på tills jag gav upp.


Annars hände de inte så mycke igår. Jag red Pärla plutt i ridhuset och sen for vi hem från stallet och då låg jag bara på soffan och slöade resten av kvällen.


Idag efter praktiken for jag ut till WG för min kusin skulle komma och rida en av Bosse och Patriks Shettisar (Bamse) och sen red jag ALL IN i ca 30min. Hon galopperade så bra i båda varven och kändes rät fin så då avslutade jag då hon gick som bäst.


Nu ska jag ta de lungt resten av kvällen så jag orkar med morgondagen. All In ska även köras i morgon!

Av Sandra Lundberg Eriksson - 20 januari 2013 20:15

Idag blev de inte mycke gjort alls. Var till stallet en sväng, jag fixade alla smådjuren i stallet (5 kaniner, ett Marsvin, två minigrisar och två getter) medans mamma och sofi mockade åt hästarna.

Sen for jag och mamma ut och körde Bamse och hade Malte på släp bakom. Vi hade Emmah, hennes pappa och Pärla som sällskap.

Medans vi körde var pappa och Sofi ute och gick med All In efter hedbaka så de blev en lungn dag för henne idag.


Igår höll jag även på att bli på körd på gården då jag skulle gå till bilen då vi skulle till stallet på morgonen.

När jag var nästan framme vid sophuset så kommer de en röd bil insladdandes i j*kligt hög fart och om jag hade varit en meter längre fram då hade de smält. Jag typ var tvungen att kasta mig i snödrivan på sidan. Måste man köra så j*vla fort inne på gården de är ju för f*n små barn som är ute och leker på gården och de hade ju varit så bra om dom hade kört på något litet barn!!!


Aja, efter stallet så for vi till farmor och farfar och firade Farfar som fyllder år!



Ovido - Quiz & Flashcards