Sandra Lundberg Eriksson

Direktlänk till inlägg 16 februari 2013

16 Februari 2013

Av Sandra Lundberg Eriksson - 16 februari 2013 20:26

For till stallet vid 12- tiden men for förbi en sväng till Hööks först för att köpa ett par turkosa benlindor och ett par andra boots som hon kan ha då vi rider henne. Otroligt snygga boots.

Tog in henne och gjorde i ordning henne, fick hjälp av bästa Beda! Så red jag lite i ridhuset och All In var så galet fin, tror aldrig jag har fått den känslan då jag ridit dressyr på henne. Hon gick i form och jag kunde sitta ner i traven utan att trilla av.

Hon fick värsta steget och jobbade genom sig, de var så coolt!


De är så kul att kolla tillbaka på allt vi gjort tillsammans och vilka framsteg vi har gjort tillsammans. Kommer så väl ihåg första gången jag skulle rida henne i ridhuset för Emmah (samma dag som stöddig åkte) Jag hade på henne martingal och skydd och all vanlig utrustning man brukar ha. Men All In töltade, gick i passgång och hittade på massa konstiga gångarter. Vi plockade bort grej efter grej och till slut gick hon normalt och jag och Emmah höll på att skratta ihjäl oss.


Sen kommer jag även ihåg första gången jag trillade av henne, vi skulle hoppa klockan och de var bara jag och Emmah i ridhuset. Jag höll på och hoppa och de gick helt galet bra jag kollade vart jag skulle och fick hyfsat bra vägar tills jag skulle fara fakt fram istället för att fortsätta, All in fortsätter mot hindret och jag rakt fram haha! Ganska kul. höll på att skratta ihjäl mig Emmah var tvungen att säga till mig att sluta skratta, jag kunde inte ens hoppa upp på hästen.haha

Men mamma och sofi fick inte veta att jag hade ramlat av förns typ en månad efter då berättade jag de.


Aja, Beda red henne lite efter att jag var klar med henne vilket fungerade helt toppen bra. All In trivs med bedas ridning och de dåg riktigt bra ut! Så kul att se någon annan rida henne än mig och Sofi.


Sen badade vi henne vilket gick riktigt bra, hon tyckte de var jätte skönt hon stog stilla hela tiden medans vi pysslade på.


All In fick äta middags höt i hönätet och jag och beda smorde grejerna och packade. Så sjukt skönt, stressade ingen ting utan vi satt och pratade och smorde i lungn och ro. Packade höpåsar som skulle med i morgon.


Nu är klockan stäld på 04.45 och kl.05.30 ska vi hämta upp Beda och börja dra oss till WG för att knoppa och göra i ordning All In inför tävlingen sen är de bara börja rulla mot LRK! Hoppas hon går in i transporten direkt och är riktigt taggad på tävlingen!


Här kommer bilder från idag..

     

Kolla så grymt snygga Beda och All In var idag!! 1000 tack Beda för all hjälp idag!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundberg Eriksson - 21 mars 2013 21:48

Nu gör jag ännu ett nytt försök till att börja blogga igen! Jag har ju inte mått så bra sista tiden men nu j*klar är jag tillbaka och känner mig piggare och gladare än någonsin. Så de känns himla roligt, känner mig som en helt annan person vilket är...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 6 mars 2013 10:45

Var ett bra tag sedan jag bloggade sist. Jag har lagt bloggen helt åt sidan ett bra tag nu och den kommer kanske stå still ett tag till. De har hänt väldigt mycket nu på senaste tiden som jag inte alls mår bra av. De har gått så långt att jag funde...

.

Av Sandra Lundberg Eriksson - 28 februari 2013 20:58

Idag har jag bara suttit i stallet och typ tagit de lungt och träffat dom jag jobbat med tidigare. Hjälpt dom att köra in höbollar och lite sånt. Nu sitter jag i fikarummet och tar de lungt, sen ska vi en skräckis. Bloggar mer i morgon ...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 26 februari 2013 21:29

Idag hoppade jag All In i ridhuset. De gick galet bra! Hoppade studs 4st på rad. Sen hoppade jag en trippelbarr på 90cm. Köpte gaggbettet idag och de gick toppen att rida på de. Har fått rida Kakan två dar i rad har inte ridit han på över ett ha...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 22 februari 2013 20:37

             

Ovido - Quiz & Flashcards