Sandra Lundberg Eriksson

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Dagens ridpass - ALL IN

Av Sandra Lundberg Eriksson - 9 december 2012 15:29

Idag red jag ut med ALL IN tillsammans med Jannike & Beppe, Ebba & Midnight, Sofi & Tage och Alma & Da Capo.

ALL IN var super pigg jag vet inte riktigt vart hon får all energi ifrån. Vi har ridit henne ganska ordentligt 3 dar i rad och ändå är hon helt galen.

Vi galopperade upp för första kullen på körvägen och då hade ALL IN en super bra galopp. Sen skrittade vi en bit och skulle galoppera igen men då travar hon bara gode fort och typ biter tag i bettet och sticker. Jag drog och försökte svänga och allt men de gick inte och då rejsar Ebba om och säger att hon inte heller får stopp och jag ba herre gud hur ska detta sluta.


Sen fick jag typ stopp på henne efter en väldigt lång bit och de var till och med på bortåtvägern. Sen skrittade vi ett tag och så när vi skulle börja trava igen så sticker hon igen.. Då blev jag gode less och de gick helt galet fort. Sen fick jag stopp på henne uppe för kullen. Och sen skrittade jag och Jannike en bra bit på vägen.


Fick henne att galoppera på vägen hem i lungn galopp brevid beppe och galoppen känns mycke mer kontrolerad än traven då hon vara sticker.


Sen tog vi de lungt på vägen hem och då skötte hon sig väldigt bra faktiskt.


Ska få prova ett annat bett på henne när vi är ute något slags pelhambett som Jannike hade. Så vi får hoppas att de funkar så jag kan rida ut med dom andra och ha KONTROLL.. Haha fast de var kul när de gick fort men de kan ju vara bra om man får stopp på henne oxå.


Sen trampade hon av sig ena bootsen också så nu måste jag köpa ett par nya.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundberg Eriksson - 21 mars 2013 21:48

Nu gör jag ännu ett nytt försök till att börja blogga igen! Jag har ju inte mått så bra sista tiden men nu j*klar är jag tillbaka och känner mig piggare och gladare än någonsin. Så de känns himla roligt, känner mig som en helt annan person vilket är...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 6 mars 2013 10:45

Var ett bra tag sedan jag bloggade sist. Jag har lagt bloggen helt åt sidan ett bra tag nu och den kommer kanske stå still ett tag till. De har hänt väldigt mycket nu på senaste tiden som jag inte alls mår bra av. De har gått så långt att jag funde...

.

Av Sandra Lundberg Eriksson - 28 februari 2013 20:58

Idag har jag bara suttit i stallet och typ tagit de lungt och träffat dom jag jobbat med tidigare. Hjälpt dom att köra in höbollar och lite sånt. Nu sitter jag i fikarummet och tar de lungt, sen ska vi en skräckis. Bloggar mer i morgon ...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 26 februari 2013 21:29

Idag hoppade jag All In i ridhuset. De gick galet bra! Hoppade studs 4st på rad. Sen hoppade jag en trippelbarr på 90cm. Köpte gaggbettet idag och de gick toppen att rida på de. Har fått rida Kakan två dar i rad har inte ridit han på över ett ha...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 22 februari 2013 20:37

             

Ovido - Quiz & Flashcards