Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg den 12 december 2012

Av Sandra Lundberg Eriksson - 12 december 2012 19:27

Hej!

Idag red jag ALL IN först på banan men underlaget var kaos på lilla banan. De var knöligt och så, så då gick jag in i ridhuset och då var ALL IN super fin. Hon släppte super fort och hon galopperade i lungn galopp, så jag tog och hoppade några skutt på ca.80cm och hon är helt otrolig denna häst. Spelar ingen roll ur fel man kommer mot hindret så hoppar hon ändå.


Världens finaste Häst!!  

 

Av Sandra Lundberg Eriksson - 12 december 2012 19:15

Hej!

Idag har de varit kaus på WG. Jag står och mockar helt lungt åt ALL IN och så kommer A-C inspringande i stallet i panik.

- Tage ligger ner och han kan inte resa sig.

Jag kastar grepen puttar undan skottkärran och springer i panik ut till lösdriften. "Myran" står och puttar på honom och jag skriker hans namn men han rör inte ens öronen. Då han jag faktiskt tänka att nu f*n är han död!!


När jag kommer fram till honom kollar han på mig och jag ringer Carina. Sen försöker jag få upp han medans myran fortsätter knuffa på honom men han reser sig inte. Sen kommer mer folk och Jeanette tar på honom grimman och sliter i honom men han reser sig inte då heller. När Carina kom ner så puttar hon i honom samtidigt som Jeanette drar i honom och tillslut så reser han sig upp.


Han kastar sig åt sidan och bakot och är lite konstig. Sen gick vi in i stallet och kollade igenom honom, han hade ingen feber i alla fall och magen var i gång som den skulle.


Sen släppte vi han i ridhuset och då rejsa han runt där så kolik hade han inte. Men vi for ut och körde han en liten sväng jag och A-C och han var gode pigg.

har varit och kollat han med gämna mellan rum under hela dagen och han ser pigg ut nu så de känns bra. Men man var gode skraj i morse.

FINASTE TAGE   

_____________________________________________________________________________________________


ALL IN mår toppen och de kommer ett inlägg senare om hur de gick när jag red henne idag!

 

Av Sandra Lundberg Eriksson - 12 december 2012 18:33


Fick en kommentar av Åse som gav förslag på att jag skulle lägga upp filmen på youtube först och sedan kopiera över den till bloggen och äntligen fick jag över den!!



Visst har ALL IN blivit duktig sen första gången då hon bara kunde travhoppa?!


Ovido - Quiz & Flashcards