Sandra Lundberg Eriksson

Direktlänk till inlägg 12 december 2012

12 December 2012

Av Sandra Lundberg Eriksson - 12 december 2012 19:15

Hej!

Idag har de varit kaus på WG. Jag står och mockar helt lungt åt ALL IN och så kommer A-C inspringande i stallet i panik.

- Tage ligger ner och han kan inte resa sig.

Jag kastar grepen puttar undan skottkärran och springer i panik ut till lösdriften. "Myran" står och puttar på honom och jag skriker hans namn men han rör inte ens öronen. Då han jag faktiskt tänka att nu f*n är han död!!


När jag kommer fram till honom kollar han på mig och jag ringer Carina. Sen försöker jag få upp han medans myran fortsätter knuffa på honom men han reser sig inte. Sen kommer mer folk och Jeanette tar på honom grimman och sliter i honom men han reser sig inte då heller. När Carina kom ner så puttar hon i honom samtidigt som Jeanette drar i honom och tillslut så reser han sig upp.


Han kastar sig åt sidan och bakot och är lite konstig. Sen gick vi in i stallet och kollade igenom honom, han hade ingen feber i alla fall och magen var i gång som den skulle.


Sen släppte vi han i ridhuset och då rejsa han runt där så kolik hade han inte. Men vi for ut och körde han en liten sväng jag och A-C och han var gode pigg.

har varit och kollat han med gämna mellan rum under hela dagen och han ser pigg ut nu så de känns bra. Men man var gode skraj i morse.

FINASTE TAGE   

_____________________________________________________________________________________________


ALL IN mår toppen och de kommer ett inlägg senare om hur de gick när jag red henne idag!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra Lundberg Eriksson - 21 mars 2013 21:48

Nu gör jag ännu ett nytt försök till att börja blogga igen! Jag har ju inte mått så bra sista tiden men nu j*klar är jag tillbaka och känner mig piggare och gladare än någonsin. Så de känns himla roligt, känner mig som en helt annan person vilket är...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 6 mars 2013 10:45

Var ett bra tag sedan jag bloggade sist. Jag har lagt bloggen helt åt sidan ett bra tag nu och den kommer kanske stå still ett tag till. De har hänt väldigt mycket nu på senaste tiden som jag inte alls mår bra av. De har gått så långt att jag funde...

.

Av Sandra Lundberg Eriksson - 28 februari 2013 20:58

Idag har jag bara suttit i stallet och typ tagit de lungt och träffat dom jag jobbat med tidigare. Hjälpt dom att köra in höbollar och lite sånt. Nu sitter jag i fikarummet och tar de lungt, sen ska vi en skräckis. Bloggar mer i morgon ...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 26 februari 2013 21:29

Idag hoppade jag All In i ridhuset. De gick galet bra! Hoppade studs 4st på rad. Sen hoppade jag en trippelbarr på 90cm. Köpte gaggbettet idag och de gick toppen att rida på de. Har fått rida Kakan två dar i rad har inte ridit han på över ett ha...

Av Sandra Lundberg Eriksson - 22 februari 2013 20:37

             

Ovido - Quiz & Flashcards