Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Sandra Lundberg Eriksson - 18 januari 2013 21:22

Jobbade mellan halv 8 och 3. Sen körde Farfar oss till WG (stallet där All In står). Bestämde mig för att inte rida henne där på gården utan sattsa på att försöka hinna rida på LRK... Vilket gick j*kligt dåligt!! jag packade allt jag skulle ha med till henne och lite grejer jag skulle ha till Farre. Halva transporten + bilen var proppens med grejer. Höt tog upp nästan all plats.


Vi försökte lasta All In i över en timme. Jag blev gode less på henne och tänkte att snart ger jag upp och skiter i att fara och tävla.Fick mycke hjälp av olika människor i stallet men inget hjälpte. Tillslut kom Jeanette och hjälpte oss och självklart fick hon in henne i transporten! tack bästaste jeanette!!


Han ju såklart inte rida henne idag men tur att Hanna Johansson hade tid att hjälpa oss, hon ledde All In och gav henne kvällsmaten 1000 tack!! Sen iväg till WG för kvällsjour. Slängde in All In i spiltan (hon har aldrig stått i spilta förut) så hängde jag bara ett täcke bakom rumpan på henne och hälde betforn i krubban och hennes middags hö. Sen var de bara rulla vidare för att ha Jour


Plocka in alla hästar som var ute. städade tränade trick med Malte och Bamse (två små shettis killar) och så fodrade vi och städade i stallet.


Nu sitter jag äntligen hemma. Planen var att försöka hinna blogga något inlägg idag men de var bara att fet glömma de och fortsätta.


Imorgon far jag till stallet vid 8-tiden. För att försöka få ordning på allt utan att behöva stressa, för om jag blir stressad då blir jag bara arg och då är de bara skita i å rida över huvutaget.


Bamse, Jag och Malte.

 

Ovido - Quiz & Flashcards