Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Sandra Lundberg Eriksson - 15 januari 2013 18:34

Idag blev de ett ridpass i ridhuset på All In. Ibörjan medans jag skrittade fram så tänkte jag på vad vi tränade på när jag red för Andy Swärd. Vi tränade väldigt mycket på att styra hästen med vikten och även öka och minska farten. Vilket gick väldigt bra. All In fattade direkt vart jag ville.

Sen i traven red jag på typ en större 8 volt för att hon skulle bli juk i bägge varven utan att höja huvudet när man byter varv.


Galopperade en gång i vänster varvet sen resten av passet höll jag på att tjorva med henne att fatta höger galopp. efter typ en halv timmes tjorvande så fick jag henne att galoppera i höger varv i hyfsat lungn fart och hon jobbade på otroligt bra. Hon har aldrig gått så bra i galoppen!


När jag äntligen fick henne att galoppera så travade jag av henne och så!

Här får ni en film på hennes höger galopp.


 


Ovido - Quiz & Flashcards