Sandra Lundberg Eriksson

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Sandra Lundberg Eriksson - 17 januari 2013 20:18

Idag longerade jag All In i ridhuset. Hon var så galet pigg och slängde med huvudet, bockade och sparkade bakut flera gånger. När hon busat av sig så började jag använda inspänningarna som funkar toppen på henne. (dom inspänningarna i läder med en gummiring i mitten på inspänningen) De ger ett mjukt stöd vilket All In gillar.


Hon sänkte huvudet direkt och började jobba, hon höjde ryggen och fick ett riktigt fint och stort steg. Man såg skillnaden otroligt mycke så de var helt galet roligt.


Hon lyssnade bra på hjälperna och var verkligen sammarbetsvillig idag! Jag behövde bara säga galopp och använda spöt väldigt lite så galopperade hon i lungn fin galopp i form och väldigt fint såg de ut. I vänster varvet fick hon korsgalopp rätt ofta men när hon väl höll sig i vänster galopp så var den också helt otroligt fin!


Så nöjd över finaste tjejen idag! Då blir de att jogga henne i morgon lite så hon är fin inför lördagen!

En bild då vi tömkör henne då vi höll på att sätta igång henne efter sparken.

 

Av Sandra Lundberg Eriksson - 17 januari 2013 19:41

I helgen har jag ju anmält mig till Pay and Jump, med All In och hon ska ja då hoppa 70 & 80. Lite extra träning tills tävlingsterminen börjar. De känns bra att hon börjar bli så fin nu och att hon har hoppat så otroligt bra på träningar och jag tror att de kommer gå bra till helgen med då hon är så snäll och hoppar i alla lägen.

 

Sen ska jag även tävla en ridskole häst som jag red otroligt mycket tidigare och hade honom i tävlings. Han heter farucco Li och är en PRE valack. Han ska jag antingen rida två stycken 70cm eller 70 & 80cm. Jag vet inte ännu jag ska prata med ridlärarna i morgon. Så j*kla kul att få hoppa den otroligt fina hästen igen!!

Bild på mig och Farre för ca.1 år sedan!

 


Bäst hade de varit om jag hade ridit Farre i 70 & 80 cm istället för två 70cm då jag rider All In 70 & 80. De blir lite stressigt att rida tre rundor i 70cm än att rida två i varje. Så vi får vell se.


Men de blir väldigt skojigt!! LÄNKTAR

Av Sandra Lundberg Eriksson - 17 januari 2013 16:45

Liten smygtitt från HÖÖKS vårkollektion. Dom kommer ut med nya snygga stövlar och snyga schabrak och även väldigt snygga tröjor!!


kolla på mer bilder från kollektionen på: http://www.hippson.se/blogs/cissirules/smygvisning-pa-hooks-var-2013.htm#





   

Av Sandra Lundberg Eriksson - 17 januari 2013 09:00

..Som är extra bra för travare.

*Galoppbommar super bra att rulla på. Hästen lungnar galoppen och får in ett gämnt tempo.

* Även bra att travhoppa hästen. De tränade vi på för Nizar.

 

Sen är de också väldigt bra att bygga upp studs och rulla på de och så för att få galoppen så bra så möjligt!

Ovido - Quiz & Flashcards